Wednesday, September 3, 2008

Apa Nak Jadi!!!

Semalam aku baca paper online...ada satu cerita mengenai 2 warga emas lelaki mempunyai hubungan songsang...Beristighfar aku bace...sorang 71 sorang lagi 73..sape top sape bottom..?bahasa gay..heheheee. apela nak jadi dunia sekarang ni...yang muda dah tentu le dgn darah mudanye..ini yang tua pun ikut sama...kekadang aku amat takut nak menempuhi kehidupan yang semakin maju membangun & semakin maju juga masalah sosialnya.

Aku x tahu mcmane nak mendidik anak aku yg persekitarannya penuh pancaroba, tepu daya, noda dan dosa....ish...takut sey...Aku cuba sedaya upaya untuk menjadi ibu yang baik & tahu mendidik anak..semua ibu mahukan seorang anak yang baik & berakhlak mulia...begitu juga dgn aku...tapi dgn peredaran masa yang semakin maju ini..aku amat bimbang dgn pengaruh2 dari luar melalui media massa & internet. aku harus bekerja keras untuk memastikan anak aku senantiasa di lorong yang betul.

Berbalik pada cerita tadi...2 lelaki tua mempunyai hubungan songsang!!! aku kurang pasti melayu ke atau sebaliknya...apa perasaan korang kalo dapat tahu atuk korang mcm tu??aku sampai skrg masih x boleh pikir nak buat ape...moga dijaukan...ape punca dieorg jadi mcm tu..?korang rase sebab ape? kita hidup ni berlandaskan al-quran & as-sunnah...so aku dapat rase la...coz ustaz aku ada bgtau...kalo something wrong somewhere idup kite ni walaupun solat tunggang tebalik...mesti kita termakan benda haram...itu yang paling ditakuti..coz benda ni tanpa sedar pun bleh terjadi...pastu ustaz aku kata bile kita kerap makan bende haram cth:rasuah, arak, babi, harta anak yatim etc. secara automatik hati kita akan jadi hitam..hitam maksudnya hati sudah busuk..kotor...bau longkang jugak...heheheee...bile hati dah kotor, hitam & bau longkang sudah pastinya tidak dapat membezakan yang mane halal & yang mana haram. kemungkinan itu la puncanya kenapa atuk itu tadi masih bernafsu dlm hubungan songsang....kalau boleh aku x nak la dengar cerita yang bukan2 lagi...Semoga dijauhkan dari anak cucu serta keturunan kita...amin..

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir