Friday, January 22, 2010

3 months


" 3 bulan? uihh...cepatnye besar...dah pandai ape?"
Ayat standard la tu...
So, untuk menjawab kesemua soalan2 yang ditujukan khas untuk aku sebagai mama kepada Mukhtar..
Sila baca content di bawah ini :-
1. pandai menangis bernada ...
2. pandai senyum dengan penuh keikhlasan
3. pandai ketawa terbahak2...dgn bantuan la ~geletek bawah leher~
4. pandai berak mengikut waktu ~normally pagi masa aku nak gi keje...~saje je nak bg aku 'senaman' hidung!
5. pandai mengiring masa tido dlm buai. kiranye posisi paling nyenyak untuk tido le tu...
6. pandai menyarap telungkup sehingga kepenatan nak angkat kepala...

Itu je la kepandaian yang standard untuk umur 3 bulan...agaknya la...
So, yang x pandai?...semua yang x dinyatakan diatas..hehehehehee....
Biasa la...semua ibu/mama/emak/mummy/ummi nak cerita kepandaian/kemahiran anak masing2...
Macam tu jugak le dengan aku...Bukan nak 'show-off' ...
Sekadar bercerita dimalam hari sementara menanti suamiku yang tercinte amik aku kat opis...(ARGHHH!!!tension..mane suamiku ni...?)

Bukankah apa yang kite ckp/ucap/ujar/kata/bebel/lafaz adalah satu doa....?
Sudah pasti sebagai ibu mahukan cerita yang baik-baik aje untuk anaknya...kan?kan?KAN???



1 comments:

Bukan Sepet said...

pandai mintak adik?

larikkk... tak pipiyapong ler kalau tak kejar! haha!

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir