Monday, January 25, 2010

Ryan & Pujian


Sekadar Gambar Hiasan

Seperti biasa, manusia yang biasa/normal mesti sukekan puji-pujian...kan?
Kadangkala pujian boleh 'memotivatekan' orang...
Selalunya dengan pujian boleh membuatkan seseorang itu alpa....
Seseorang itu menjadi 'RIAK' & suke menunjuk-nunjuk dengan pujian lah jugak....
Heheheee....

Alkisahnye si Ryan....
Setiap kali Ryan buat sesuatu yang dibanggakan mesti panggil aku dengan senyum simpul sambil tepuk tangan...
Tujuannya aku bangga le dengan kepandaian dia tu...
Kirenye dia sedang menunjukkan kehebatannye yang boleh dianggap bangga bg dirinye....

Dan kadang-kadang..aku jadi takut...
Takut...?? Takut kerana...........
Adakah Ryan buat sesuatu mengharapkan pujian...atau
Mahu melihat aku gembire & bangga dengan tindakannye itu....atau
Mahu menunjuk-nunjuk hebat?

Dan aku plak kalo Ryan buat sesuatu yang aku suke mesti aku berkata dengan teriakkan yang riak ~
" Pandainye anak mama....Ish..Ish..Ish...x sangka...Terrernye...macam tu la anak mama...Mama sayang la kat dia..."

Kemudian.....dengan muke yang agak selambe lagi kerek dia akan berlalu dari situ dengan penuh kebanggaan di dade.....heheheee......(aku syak la....)

Apapun.." Mama senantiasa BANGGA apa yang Ryan buat " ~ as long as Ryan x sepahkan umah, x jerit2, x kacau Mukhtar, x main air, x lompat2, x panjat2, x buat Mama jerit2 mcm tarzan....etc....etc...

1 comments:

M@iRaB@bY said...

hehe..mmg budak2 suka dengar pujian..leh kira cam motivasi kt diorg la kot..dont u worry, anak haku pon ratu pujian..kalu dipuji,suka bebenar..

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir