Wednesday, October 20, 2010

ANGAH - 20.10.2010


dari kiri~~~>Along, Angah & Joy

20.10.2010 aku & suami hantar Angah ke Tabung Haji(TH) Kelana Jaya...Angah & Kak Ajai(isteri) nak mengerjakan haji untuk pertama kalinya...
Angah merupakan seorang abang yang tegas...penah sekali masa zaman mudanya dia tempeleng anak jiran sebelah sbb melalak...terpelusok bawah meja budak tu..(seingat aku la..) tapi itu dulu...beza dengan Angah yang sekarang...
Karektor Angah dgn Along mmg berbeza...Along sgt agresif, bising, huruhara kirenya kalo x de Along mmg sunyi la....tp lain plak dgn Angah..Angah seorg yg pendiam, pendiam & pendiam...heheheee...serius!Angah x byk ckp...kalo adik2 buat lawak dia sengeh je dari kejauhan...hehehee...

Sebenarnya masa sessi peluk2 semasa Jemaah Haji dah dipanggil untuk naik bas...aku sgt terharu...sampai x de sepatah perkataan pun terkeluar..mcm2 aku nak ckp tp x terdaya kerana sgt terharu*air mata bergenang*
aku mmg sgt jarang berkomunikasi dgn Angah yang x byk ckp tu...setakat tanye khabar je pun...nak duduk borak2 sampai lebam tu mmg x de la...tapi kiteorg byk komunikasi melalui email...banyak cerita aku tau dr Angah...kalo kat email tu pandai lak Angah buat lawak..hehehee...mcm x pencaya je...kalo bab2 agama ni mmg Angah tmp rujukan la..sbb Angah ada kenalan org yg bijak pandai dlm Ilmu Agama...secara otomatiknya memudahkan kami adik beradik berforum perdana le kalo ada kemusykilan yang hendak didebatkan...hehehee...

aku tahu Angah nak gi haji pun lagi 2-3minggu nak berangkat...bukan nak bgtau awal2...ceh..kalo bgtau awal2 pun ape aku leh buat..hehhee..

apepun...inilah ucapan dari aku untuk Angah & Kak Ajai yang sepatutnya terpacul dari mulut aku mlm tadi:-
1. Semoga Angah&Kak Ajai selamat pergi dan balik
2. Semoga mendapat HAJI MABRUR
3. Dipermudahkan segala urusan dalam menempuhi segala rukun haji disana
4. Doakan kami sekeluarga perolehi keimanan, ketaqwaan, rezeki yg halal, kesihatan yg baik dari Allah dan dipermudahkan segalan urusan dalam menempuhi dunia yang penuh noda & dosa ini...
5. Ampunkan segala dosa kami sekeluarga terhadap Angah dan halalkan segala2nya...

itu yang aku dah set kat kepala hotak aku untuk diucapkan pada Angah&Kak Ajai....tp x terkeluar kata2 tu...yang aku dgr Angah bisik kat aku sambil peluk & cium pipi aku..."Angah mintak maaf ye Ujee..." *airmata bergenang lagi & kali ni meleleh..makelele ujee..* masa tu le aku nangis bagai nak rak...sampai dah x leh nak berkata2...sgt terharu!

opps..terlupa satu lagi...semoga Angah x pening & muntah masa naik bas & kapalterbang nanti...hehehehee...FYI, siap ada bekalan pil muntah lagi..hehehee..Angah..oh Angah...

nota : Ryan & Mukhtar x ikut...org ramai..kang Ryan terikut gi haji plak...heheheee..

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir