Wednesday, December 22, 2010

e m p 4 t


~~ 23.12.2010 ~~
sendawa kentut..sendawa kentut dah 4 tahun aku berstatus Isteri kepada Suamiku....serta Mama kepada 2 orang hero Ryan & Mukhtar....
aku ni bukan jenis nak menyambut secara besar2an ke...candle light dinner ke...bukan x suke...suke je...tapi jenis dah 2-3 hari berlalu, barulah Suamiku ajak gi makan kat gerai bawah LRT....hehehee...gua x de hal...tapi kalo bawak gi makan kat hotel cun gak kan?hehehee...hadiah?hmm...bunga? hmmmm....mmg x de lah....Suami aku ni jenis kalo nak bagi or belikan aku brg yg bernilai dia terus beli je x kirelah hari thaipusam ke...hari sabtu ke...jumaat kelewon ke....main belasah je....senang cerita kiteorang ni pasangan 6 jahanam...huhuhuhhhuuu.....lagi satu kan...Suamiku mmg x bleh blah kalo nak pakai baju sedondon...aku suke je...kekdg aku saje je pakaikan bebudak 2 orang tu sama kaler ngan Papanya...nanti leh x Mamat tu salin baju lain...bengang je!tapi nasib baik hari raya dia x kesah sangat kalo baju raya ikut theme....masa tu je le baru leh sedondon...heheheee...
Apapun, aku bersyukur kerana dijodohkan dengan Suamiku itu...aku terima dia seadanya dan begitu juga sebaliknya...kami menerima kelebihan dan kekurangan masing2...
sepanjang 4 tahun kami bersuamiisteri:
1. gaduh adalah wajib untuk menenangkan jiwa....hahahaa...kirenya macam brainstorm lah...
2. semenjak ada anak, Suamiku tidur kat bawah....aku & anak2 tidur atas katil yang empuk...itu satu pengorbanan....
3. Suamiku makin susut..aku makin semak&huruhara dah mcm maksedare cik PONTI....ish..x leh jadi...kang cari lain x pasal2 plak kan...start thn depan gua nak diet..nak make up...nak wangi2an...nak cun2...nak lemahlembut.....nak menggedik...x nak kasar2...nak ayu2 gitu...
4. hari2 aku yang selalu hantar bebudak kat umah bbsitter tingkat 3...eh! baru perasan..pesal x kurus2 ni...Suami hanya menunggu di dalam kereta yang beraircond...kurus tang kaki je kot...
5. Suamiku x garang..tapi kekadang bila marah mcm x rasional plak rasanye...Aku plak agak garang dan suke mengugut..hahahhaaa....dah mcm samseng kg dusun...
6. Kiteorang x sempat nak honeymoon ok...sian kan? tapi anak dah 2...hehehee..
7. Suamiku suka buat lawak ribena...makes me annoyed!hahahahaa....sian Suamiku itu buat lawak tp aku x gelak..tu psl lah!
8. Aku suke menyakat...dan endingnya Suamiku akan menggigit tangan aku dengan niat boleh mencederakan....kalo dah gigit tu mmg unsur2 kalah le tu...x leh nak berbalas secara verbal so gune kaedah cederakan mangsa plak...ceh!!!tp selalunye dendam gua terbalas dgn gigitan gak sehingga menghasilkan tanda seperti tanda lahir yg x leh nak hilang tu...grrrgrrrrgrrrr!!!
9. Suamiku sangat suke sukan bola & F1...aku bengang kalo 'LIVE' waktu perdana!rase mcm nak bom je ASTRO tu....
10. yang pasti kami suke CSI & NAT GEO...especially man vs wild.....sehati sejiwa le kununnye ni...
doakan kami
"semoga pasangan ini bahagia dunia akhirat,diberkati, dirahmati serta dipermudahkan segalanya...amin "

3 comments:

Iman's Umi said...

Happy 4th Anniversary ujee....smg berkekalan bahagia, best plak bc en3 ni. Apa2pun yg ptg kerukunan rumahtangga terpelihara gitu, kn?

~eza.ism~ said...

Amin ya rabbal alamin...sungguh bercocok2an karakter kamu berdua..Cuma yang saya agak tidak bole blah dgn azam anda untuk menjadi lemah lembut dan ayu itu..hahahaha..nk bet buleh?

Jomjomjom..kite diet besar2an..start 1 jan keh..;D

IZZIET said...

aminn...hepi anniversary kak ujee....
ok la tu kak jadi ayu gitu thn depan jgn lupe beli brg yg cun2 dr izzie...hehehe

.jom arr kita diet same2 sekali...sape turun dulu...nekad2...

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir