Thursday, December 2, 2010

perihal aku

Aku ni agak selamba & kasar skit...Jenis x de perasaan lengkong la..kalo ada pun lengkong yang dah keras sbb dah dijemur ditgh panas...hhehehe..(jgn marah ye Si Lengkong!) Dikalangan kawan2 pun dah sedia maklum karektor aku ni..Aku hanyalah sekadar manusia biasa yang menumpang hidup di dunia yang fana ini....chewahh!!!
Zaman Minah Karen
Masa lepas SPM aku pernah le berkerja dengan jawatan operator pengeluaran...biasalah..taksub sgt nak berduit walaupun x de la besar mana gaji aku masa tu...Dieorang panggil aku MINAH KAREN..gua x de hal...ok je...Kerja kilang mmg ada uniform...Normally, dieorang akan pakai uniform tu sebagai jacket/vest...lapisan dalam merupakan baju kurung ke...shirt ke..blouse ke...tapi bagi aku, baju uniform tu la baju aku..hahahahaa...bebudak yang sama department dengan aku ada gak sound aku..."Wei! Aku tgk ko nih mcm x de baju je...?Ko mmg buat uniform ni baju asas ko ekk..?" hahahahaa..aku gelak..aku kata "ok le tu..malas nak pkai berlapis2...bukan sejuk pun dalam kilang tu..." So demi untuk mengurangkan suara2 sumbang perihal imej aku yang luarbiasa itu, pada hari jumaat yang ceria, aku telah memakai baju kurung PINK...apalagi semua bantai kutuk aku hari tu..dieorg cakap aku pakai baju raya...hahahahaa...lantak aaa...

Zaman Belajar/Bujang
Zaman bujang kalo berpakaian baju kurung utk raya pertama je...Kalo gi studio (kuliah) jeans&shirt tapi disebabkan peraturan dalam fakulti agak ketat masa tu kena ada kemeja cover the shirt...Part yang best kalo ada submission Design...mmg x tido malam lah...kekdg tu aku basuh muka gosok gigi terus sarung jeans & kemeja terus gi kelas...buruk kan perangai...Pernah sekali aku gi beli brg2 utk final presentation kat kedai stationery, terserempak ngan budak kelas...pastu esoknya aku gi kelas pkai baju yang sama..hahahaa..apalagi kutukan berlori2 lah yang aku ni x mandi...siut je!Masa praktikal dulu, staff situ mmg suka le membuli aku..sebab aku suka melawan....kekadang dalam pembulian itu ada gak aku kalah..balik rumah siap nangis..hahahhaa..padan muka!

Zaman Berkerjaya
Nasib baik kerja aku ni bukan keparat aka korporat...so pakaian casual je..kalo ada meeting Boss aku akan bgtau awal2 lah...tapi thn ni Boss aku dah melaksanakan satu peraturan di mana setiap Isnin & Jumaat kena pakai proper, bukan maksudnya sebelum ni aku pakai top&short...maksud proper tu Isnin pakaian ala2 keparat & Jumaat ala2 Muslimah...Tapi zaman berkerja ni aku dah ada skit ciri2 wanita, sebab aku kena deal dgn org...cakap lemah lembut...Boss aku selalu sound aku..." Tolong slow skit volume tu..." hahahahaaa....Itu mmg penyakit keturunan....hehehee...

Zaman Bercinta
SERIUS...aku x ramai teman lelaki yang istimewa...aku pun bukan lah cun..dah le tu jenis kasar lak tu..suara kuat..hahahahaa...tu pasal le semua takut dgn aku...kalo bergurau mmg x de belas kasihan...selamba aku bubuh kaw2..hahahaa...mcm hebat sgt...

Zaman Berkeluarga
hahahaa...zaman ni best aku buli anak-anak aku plak...So, kalo bergurau dengan Ryan pun selambe je aku gigit tangan dia..hahahaaa...Lepas gigit, Ryan nangis ngadu dgn Papa...Teruk kan? Tapi serius...aku mmg mcm tu...mmg KASAR...hehehee...Aku pernah bergurau dengan Suamiku sampai lebam tangannya aku gigit...seminggu tak hilang...SERIUS!!! bukan gigit2 manja/ghairah OK...gigit penuh perasaan dimana gigi atas dan gigi bawah berkerja keras untuk membentuk satu tanda lahir..hahahahaaa..JAHAT kan?

Tapi semenjak menjadi seorang ibu kepada 2 org anak ni, perasaan sensitif tu semakin wujud...terutama bab2 dera budak, kemalangan melibatkan keluarga, buang anak....agak tersentuh le jiwa ni....biasalah...jiwa keibuan lah katakan...tapi gigit tetap gigit ye kalo gurau ngan anak2ku..hahahaaaa...

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir