Thursday, January 20, 2011

the best entry of ma belle histore contest

dengan rasa gembiranya Cik Puan Hady telah mengadakan contest seperti di bawah
jom join SINI
tarikh tutup 02.02.11
hadiah ditaja oleh

http://geniusbabyonboard.blogspot.com/


dan



http://patiperfume.com


contest ni agak mencabar...sebab korang kena pilih best entry di blog Ma Belle Conway
pesal aku cakap agak mencabar...sebab korang kena baca lah keseluruhan entry dalam blog tersebut baru korang tau entry mana paling best...so untuk aku yang bekerja 9-5 kena pandai2 lah cari masa untuk menelaah blog tersebut...heheheee..macam nak amik exam plak kan..heheheee...
tengok header pun dah tau owner blog ni rajin travel kan?kalo ikutkan semua entry pun best...tapi mesti ada yang paling best kan..?
anyway, setelah 3 hari 2 malam aku menelaah blog Cik Puan Hady ni, aku telah memilih entry
http://myapeapeaje.blogspot.com/2010/11/jenjalan-di-hari-raya-ke-5.html
kenapa entry ni menjadi pilihan limpa hatiku...?
aku x pernah pergi BERN dan aku pun tahu ada nama tempat BERN OK! sangat jakun! memandangkan aku x tau BERN makanya aku telah menyiasat di internet akan bumi Allah ini....apa yang istimewa pasal bandar BERN ni...? merupakan ' top 10 best quality living in the world '..perghh...dah mcm perancang bandar & wilayah plak...yang menarik minat aku adalah gambar2 tersebut....gambar dari Cik Puan Hady yang sangat cantik lagi kagum dengan keindahan alam & kekuasaan Allah....gambar2 ni adalah ihsan dari blog ma belle conway....x caya? jom layan gambar di bawah.....

masyaAllah...cantiknye pokok pine kiri kanan & di depan gunung yang diselaputi salji...



gambar ni aku sangat kagum sebab ada penempatan di atas terowong itu.
kat karak higway x de plak dieorang nak buat penempatan kan?


aku dapat merasai kesejukan & nyaman walaupun hanya tengok gambar (x hagak2 leh rase sejuk..hehehee...cite x nak kalah tu...)....macam melambai2 je gunung tu kat aku suruh datang lepak sana...hehehee...mesti sejuk gile kan tasik kat situ...


sangat seni & indah kekuasaan Allah...cantiknye...x perlu nak pegi hotel 10 bintang nak tgk view yang cantik...depan rumah view laman hijau luas terbentang..gi lepak belakang rumah...gunung ganang diselaputi salji tersergam indah....keindahan yang tiada nilainya....



sejuk mata memandang...kalo masa belajar dulu kena buat perpektif one point...mcm ni lah rupe  perspektif one point tu....memang indah walaupun pokok berguguran daunnya....er..kalo kat Malaysia gugur daun pokok mati namanya..heheheheee..


building ni sangat bersejarah tau..siap sepenuhnya 1902.lamakan?structure pun aku tengok agak teguh & solid...bangunan ala2 church....sangat glamer la kan Cik Puan Hady bergambar kat depan 'Federal Palace' macam baru lepas mesyuarat ahli perlembagaan kat sana je....kalo malam mesti lagi cantikkan?sebab ada efek lighting yang mengujakan.....


wow!bab2 tempat shopping ni mmg aku sangat taksub...kalo Cik Puan Hady snap setiap market mesti lagi tergedik2 aku nak pergi berjimba kat sana...hehehee..x hagak2 nak berjimba...org pegi further study ke...urusan keje ke...aku nak beronggeng..sungguh tidak prihatin...pukul 6 dah tutup kedai..mak aii! cepatnya...tu psl x leh nak snap pic setiap kedai kan? dah tutup rupanye..bagus sebenarnya tutup kedai awal...x de la dah memlam bute pun nak bershopping bagai...balik umah wal..tido pun awal..kan?


gambar ni kalo x de caption mesti korang ingat dieorang ni suke suki je snap picture kat situ...padahal nak snap gambar bersama tram. sungguh bertuah Mr. Tram sebab ada orang sudi nak bergambar bersama...heheheee...aku dok imagine yang Cik Puan Hady sekeluarga dok tunggu tram lalu baru nak snap..hehehee..buat ari tu tram rosak..sampai kesudah dok berdiri kat situ mcm tiang lampu...er..er...alamak..x de can nak menang ni...huhuhuhhhuu....


mengenai blog satu lagi kepunyaan Cik Puan Hady jugak...iaitu  notre belle histoire 
1. suka baca tutorial perihal berblogging ni...sangat berguna bagi blogger macam aku yang suam2 kuku je...hehehee...
2. lagi satu cerite menang contest...mmg sangat bertuah sbb selalu tersenarai...jeles i tauuu....hehehee...
3. cerita kami tu pun best gak...pasal si Zahra...Matterhorn...nak tau semua cite tu klik sini


sebenarnya banyak nak cerita lagi pasal blog Cik Puan Hady...tapi setiap entry yg aku bukak tu agak slow le ...x tau le comp. aku slow ke..or blog tersebut yg slow disebabkan widget or ad...Cik Puan Hady cuba cari penyelesaian untuk mempercepatkan lagi blog anda dibuka supaya senang nak layan blog ni...hehehee...


sekian sahaja entry mengenai blog  Ma Belle Conway serta serba sedikit pandangan dan nasihat mengenai blog notre belle histoire
mohon maaf kalo ada tersilap taip & kata ya! selamat maju jaya!
jom join sini
tarikh tutup 02.02.11


tag kat eza & k.rod

1 comments:

cikpuanhady said...

salam terjah..lulus dan good luck dear..

Jom skodeng :Pendapatan Sampingan Berblog dengan HeartBeat.my

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir