Wednesday, January 26, 2011

mr.mama

Hari tu (25.01.11) en. suami x kerja...dan terharu bile dia nak jaga kedua2 org anaknye sebab malas nak hantar kat babysitter. normally en Suami jaga Ryan je..sbb dah besar kan..sng nak handle...Mukhtar mmg jarang lah..tapi kali ini dia jaga Ryan & Mukhtar...Aku sangat was2..hahahaaa...
call pertama
aku : tgh buat apa Pa? anak2 mcmane?
en.Suami : tgh goreng nugget ni...biasalah...suami yang hebat menjaga anaknye...bebudak tgh tunggu time makan...x yah risau lah...

call kedua
aku : nak makan apa malam ni?anak2 buat ape?
en.Suami : eh..i dah masak bubur lah...pastu i masak sayur kobis dlm peti ais tu...ikut u lah nak masak ape?tambah2 lauk yg i masak tu..ikan masin ke...dieorang tgh main2 lah...x de nangis pun...Mukhtar baru bangun tido...ok je...

balik dari keje dengan hati yang berbunga2 OK!....
aku : ni pahal berminyak2 lantai ni?
en. suami : bebudak ni main baby oil...i dah mop...

aku ingat skit minyak yg dieorg main..habis satu botol kecik OK! aku mop 2-3 kali pun masih berminyak...oh tidakkkk....hilang semua bunga2 yang ada dalam hati aku...hahahaha....aku dah le geli lantai minyak2 ni...nak marah pun x guna..bende dah lepas...aku pun tanye soalan pd en suami...
aku : so esok nak jaga bebudak ni lagi ke?
en.Suami : eh..x lah..esok i keje....
aku : ye le tu....main baby oil habis sebotol pun x sedar...kalo main lighter or mancis mahu terbakar separuh rumah...kan?
en.Suami : diam sejenak mungkin memikirkan ada betulnya kata2 ku tadi...dengan berkata...siap ko!
aku : hahahahaaa...dah kalah la tu..mesti terpikir apa yg aku ckp kan tadi?

Itulah suamiku....terima kasih bebanyak kerana menjadi MR.MAMA kepada Mukhtar & Ryan pada 25.01.11...heheheee...

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir